Entitats

4. AGRUPACIÓ ARTÍSTICA SANT VICENÇ

5. RENOVACIÓ DE LA JUNTA DE LA SOCIETAT CORAL L'ESTRELLA

JORNADA ASSOCIATIVA PER LES DONES A SANT VICENÇ

El passat 2 de maig es va presentar a Sant Vicenç l'"Associació per la Dona Dulce Chacón”. Va encetar la jornada l'alcalde Valentí Carrera, en un multitudinari acte a la sala de plens de l'ajuntament.

Va fer la presentació Carmen Cerezales, llevadora i vice-presidenta de l'associació, donant a conèixer tot seguit la resta de l'equip:

- Presidenta; Joaquina Borjas (infermera d'atenció primària)
- Tresorera; Fina Serra (infermera d'atenció primària)
- Secretària; Elizabeth González (treballadora familiar)
- Vocal; Antònia Hidalgo (llevadora)

Seguidament va intervenir la Montse Margarit (treballadora social al PAD del Cap Bages), que va explicar el problemes que van tenir les 300 dones que, a l'any 1978 van formar l'associació "Les dones del Bages", que a la taula estaven representades per Antolina Vilaseca i Lídia Becerra. La Montse, en acabar la xerrada va encoratjar a la nova associació per continuar la tasca per elles començada, afegint que encara queda molt per fer. A la taula també es varen dirigir paraules d'agraïment a la Maria Carme Grauvilardell (presidenta d'El Breny) per facilitar documentació extreta de diferents exemplar d'El Breny de l'any 1978, a fi de poder-se posar en contacte amb membres de "Les dones del Bages".

En mig de la xerrada, va haver-hi un acte musical a càrrec del Quartet de Clarinets i al acabar es va oferir un aperitiu per tots els assistents.

Per acabar va parlar la Mª Àngels Casals (regidora de Serveis Socials) que es va sentir identificada com a dona amb molts dels temes que es van tocar al llarg de la xerrada, en una molt encertada intervenció, donant fins i tot alguns tocs d'humor com el fet de ser la única dona de l'actual consistori.

L'objectiu del projecte d'aquesta associació es el de tenir el major nombre de dones associades possible, entre les que s'inclouen les del Bages Sud, proposant en primer lloc el de donar-nos a conèixer, canviar impressions, i dintre del possible oferir suport en situacions de: separacions de parella, violència domèstica, solitud, formació (mitjançant tallers, conferències, trobades i/o xerrades, educació sanitària, recolzament a cuidadores de gent gran i/o malalts crònics, incidint també en les borses laborals) i també per potenciar la capacitat de readaptació a noves situacions. En definitiva, sumar esforços per multiplicar recursos a través d'intercanvi d'experiències i habilitats.

Totes les que estigueu interessades en participar d'aquest projecte podeu adreçar-vos al Consorci de Formació i Iniciatives del Bages Sud (c/Montserrat, 50 - Tel. 93.833.13.11), cada dilluns i dijous de 16 a 18 hores.

Des d'aquest diari us desitgem molta sort en la vostra tasca i us oferim les nostres pàgines pel que sigui convenient. Endavant...

LOURDES VILÀ

HISTÒRIA D'UN BOULDER

Centre Excursionista. Secció d'escalada.

Tothom sap el que és un rocòdrom, però quan parlem de boulder, què? Què és això? Doncs no és res més que una sala d'escalada on l'alçada màxima són uns tres metres, les parets estan desplomades i el terra està recobert de matalassos gruixuts. De manera que no cal la utilització de cap corda ni cap altre tipus d'assegurament, ja que encara que caiguem no ens farem mal. Ara sí, per un escalador, disposar d'un boulder és un gran què.

Tot va començar fa uns anys quan començàvem a escalar i comentàvem de posar quelcom al Centre Excursionista per poder entrenar una miqueta, però clar érem petits i qui ens havia d'escoltar? Els anys van anar passant, ara deu fer uns tres anys, continuàvem escalant, i cada cop hi havia més escaladors al poble, qui més qui menys havia tastat un boulder. Nosaltres encara volíem tenir un lloc on poder entrenar i vam pensar en varies possibilitats.

Després de mantenir unes converses amb la Junta del Centre Excursionista, vam acordar instal·lar-ne un al local social. No va ser fàcil arribar aquest acord, perquè hi havia opinions de tot tipus: els que ens recolzàvem i creien que podia ser una bona idea i els que no ho acabaven de veure clar.

Així doncs ens vam plantejar com en podíem fer un i que necessitàvem per fer-lo. Primer de tot ens feien falta diners, però no sabíem d'on treure'ls. Vam explicar la idea als escaladors del poble i una part ens van recolzar i ens van avançar uns diners que avui dia és la seva primera quota de socis de la secció d'escalada. Gràcies a ells i les posteriors aportacions que ens han fet arribar la gent que han confiat en nosaltres, com l'anterior i l'actual govern de l'Ajuntament, i com no, el Centre Excursionista, hem pogut començar i acabar, amb molt d'esforç després d'un any, "La Cova", que és el nom que li hem donat.

En el procés de construcció en podem destacar tres etapes: l'estructura, l'instal·lació de suports i fustes, i per últim, l'etapa en la que vam pintar-lo, vam perforar les fustes i vam posar les preses, i vam col·locar els matalassos. El dia 9 de maig es va inaugurar, va ser tot un èxit.

Per fi el nostre somni s'ha fet realitat: "Ja podem entrenar al nostre poble!"

XAVI SALCEDO i MONTSE VENDRELL

INAUGURACIÓ DEL BOULDER

FOTO: JORDI LARGO Per fi, el diumenge 9 de maig a les dotze del migdia, s’inaugurava el boulder al Centre Excursionista del nostre poble, un lloc tant important i especial per la gent que practica o vol fer escalada.

Amb assistència de molta gent, principalment joventut i també autoritats de l’anterior consistori, que varen col·laborar en l’inici del boulder i les autoritats de l’actual ajuntament, que han ajudat a acabar-lo. S’ha donat el toc de sortida perquè el jovent respongui a l’esforç del Centre Excursionista, perquè tinguin un bon lloc per entrenar-se adequadament.

També s’està treballant per fer la 1a. Caminada per promocionar Castellet, aprofitant que està tant bonic, per pujar-hi més sovint, encara que només sigui per anar-hi a esmorzar una colla d’amics.

També es vol intentar recuperar una festa tant tradicional com és la "Nit de Sant Joan", tan carregada de tradició.

ALFONS

2a TROBADA D'INTERCANVI DE PLAQUES DE CAVA

Al llarg de tot el matí es van intercanviar un gran nombre de plaques de cava entre aficionats i col·leccionistes. / JORDI LARGOEl passat diumenge dia 16 de maig i a la plaça porxada de Can Soler es va omplir de col·leccionistes i aficionats perquè es celebrava la segona trobada d'intercanvi de plaques de cava organitzada per l'Associació "Ceps i Manduca".

Els mateixos organitzadors van oferir un esmorzar amb una copa de cava a tothom qui volgués. Aquell mateix dia també es van presentar dues noves plaques de cava on en una s'hi podia veure la silueta de Castellet i en l'altra els col·leccionistes infantils que l'any passat van participar en la primera trobada a Sant Vicenç.

Durant tot el matí van passar una munió de gent encuriosida en veure aquestes plaques que d'uns anys ençà són molt preuades per molts col·leccionistes. També hem de dir, que a la sala polivalent de Can Soler hi havia una exposició d'ampolles antigues de cava i de diverses escultures realitzades amb plaques de cava o taps de suro, obra de Joan Falcó.

JORDI LARGO

AGRUPACIÓ ARTÍSTICA SANT VICENÇ

Inauguració d'una placa commemorativa al Monument a la Mare

El dia 9 de maig passat l'Agrupació Artística Sant Vicenç va descobrir una placa commemorativa on hi consta la data en que fou inaugurat el Monument a la Mare.

En aquest acte assistiren el batlle Valentí Carrera, el tinent d'alcalde Antoni Guardiola i el regidor d'obres Magí Giralt. Cal destacar l'assistència del senyor Joan Ballver, diputat al Parlament Europeu.

El senyor Guardiola, en el seu discurs destacà la tasca de l'Agrupació Artística per tal de mantenir encesa la flama de l'amor matern. El senyor Ballver va comentar la seva sorpresa al comprovar el canvi que havia fet l'entorn en comparació l'any en que s'inaugurà el Monument a la Mare. La presidenta de l'entitat, al descobrir la placa, també va fer esment de que Sant Vicenç era un poble viu amb ganes de fer moltes activitats. Va recalcar que el poble pot sentir-se orgullós de tenir aquest monument tant significatiu com pot ser la representació de l'afecte de la mare. A continuació, va donar les gràcies a tots els santvicentins, autoritats i organismes oficials, així com al senyor Jaume Dalmau, coordinador de l'acte, per la seva inestimable col·laboració.

Exposició de pintura

El dia 16 de maig l'Agrupació Artística Sant Vicenç va organitzar una exposició de tres artistes i socis de l'entitat: Santi Purtí, Iolanda Urango i Ferran Costa. Aquesta exposició va ser inaugurada a les 12 del migdia quedant oberta al públic fins el dia 23 a la sala de plens de l'ajuntament. Els temes exposats foren molt variats. Santi Purtí amb temes de marines, Ferran Costa utilitzant la tinta xinesa amb temes urbans de Sant Vicenç com el carrer Gran, plaça de l'Ajuntament, carrer Castellet... i Iolanda Urango amb temes diversos.

RENOVACIÓ DE LA JUNTA DE LA SOCIETAT CORAL L'ESTRELLA

El passat dissabte dia 29 de maig es va celebrar a la Societat Coral l'Estrella una assemblea extraordinària per tal d'escollir la nova junta directiva. La nova junta escollida, on continua sent president el Lluís Sabata, està formada pels membres següents: